Multimedya

ASANSÖR VİZYON DERGİSİ 2016 YILI RÖPORTAJ
ASANSÖR VİZYON DERGİSİ 2016 YILI RÖPORTAJ

     AHMET ASANSÖR Genel Müdürü AHMET MADENCİ;Türkiye’de Iş Hayatında Yakaladığımız Başarıyı Yurtdışında Da Yakalamak Istiyoruz.  ( 04/05/2016 )

        İhracat rakamlarını her yıl arttırmak adına sürekli hedef pazarlarda fi rma ziyaretleri yapan ve dünya genelinde düzenlenen ihtisas fuarlarına katılan Ahmet Asansör, teknolojik donanımını sürekli gerçekleştirdiği yatırımları ile güncel tutarak, yarı otomatik kapı, kabin, pano, makine dairesiz sistemler ve çeşitli kapasite ve tiplerde imal ettiği süspansiyonlarla müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap veriyor.

        Ahmet Asansör Genel Müdürü Ahmet Madenci, hedefleri doğrultusunda yatırımlarına hız kesmeden devam ettiklerini belirterek, 2015 yılında başlattıkları ve özellikle çeşitli markalardaki otomatik kapıların tedariğinde yaşanan zaman problemini aşmak için, kasa ve panel üretim hattını yeni, son teknoloji makinalarla desteklediklerini, 1-1,5 ay gibi olan termin sürelerini 1-2 haftaya indirdiklerini söyledi.

       Mısır Fuarı’na katılarak yurtdışı faaliyetlerini desteklediklerini anlatan Madenci, Fuarla ilgili; “Mısır Fuarı, kendine has bir ziyaretçi profi li ile yoğun denebilecek bir ziyaretçi sayısı ile tamamlandı. Bizler fuara iyi hazırlanmıştık ve emeğimizin karşılığını alacağız gibi görünüyor. Yaklaşık 7 yıldır Mısır piyasasına ürün veriyoruz. Amacımız buradaki faaliyetlerimizi arttırabilmek. Mısır’da asansör sektörü inşaat sektörü ile paralel ilerliyor. Burada inşaatlar henüz istenilen kaliteye ulaşmamış. Bununla birlikte asansör sektöründe henüz istenilen seviyede değil. Buradaki fi rmalar en kalitelisini en ucuza almaya çalışıyorlar. Ürün- lerin farkındalar ancak fi yat Mısır pazarında en önemli unsur. Çok iyi yapılar ve çok kaliteli asansör fi rmaları olmasına karşın, henüz tam oturmamış fi rma yapılanmaları da mevcut. Ancak gelişime ve değişime açık bir pazar. Birkaç yıl sonra Ben Mısır pazarının istenilen seviyeye çıkacağını düşünüyorum.Mısır’da üretici fi rma sayısı yok denecek kadar az. Firmalar genelde ihtiyaçlarını ithalat yaparak sağlıyorlar. Ancak son zamanlarda üretimi desteklemek adına Mısır Hükümeti burada ithalatı zorlayan çalışmalar yürütüyor. Mısır’da üretimin önünü açmak ve fi rmaları üretime yönlendirmek için çeşitli girişimler var. Ancak bu bir süreç meselesi. Üretim öyle birkaç yılda oluşacak bir şey değil. Türkiye’de yaklaşık 50 yıldır asansör sektörü var ancak son yıllarda gelişmeye başladı.

        Türk markaları Mısır’da kaliteli ürün grubunda yer alıyor. Burada Türk markalarına karşın hatırı sayılır bir saygınlık var. Piyasada çok sayıda fi yatlarından dolayı Çin malı var ancak kaliteli ürün kullanmak isteyenler Türk markalarına yöneliyorlar. Burada yılda 5 ile 10 bin arasında yeni asansör yapılıyor. Herhangi bir standart veya resmi kayıt olmadığı için kesin rakamlara ulaşmak çok zor. Sadece yaptığınız sohbetlerden bu çıkarımları yapabiliyorsunuz” şeklinde konuştu.

        Her gittikleri ülkede küçük küçük fi danlar diktiklerini ve zamanla bu fi danları yaptıkları çalışmalar, geliştirdikleri dostluklar, sürdürülebilirliğe dayalı ticaret anlayışı ile beslediklerini kaydeden Madenci, Türkiye’de iş hayatında yakaladıkları başarıyı yurtdışında da yakalamayı, saygı duyulan, güvenilen bir marka olmayı hedefl ediklerini ifade etti. "

Diğer Haberler
E-Bülten
En son gelişmelerden haberdar olmak için bültenimize abone olun.