Multimedya / Haberler

ASANSÖR VİZYON DERGİSİ 2015 YILI

ASANSÖR VİZYON DERGİSİ 2015 YILI

AHMET ASANSÖR Satış Müdürü KEMAL UYUMAZ Rusya'daki, Pazar Payımızı Arttırmayı Hedefliyoruz.                      (19 KASIM 2015)

Kemal Bey, Rusya asansör fuarı sizin açınızdan nasıl geçti? Fuarın ziyaretçi ve katılımcı profi linden memnun kaldınız mı?

 Rusya Fuarı’na Ahmet Asansör olarak bizim üçüncü katılışımız. Bu yıl fuarın daha verimli olduğunu söyleyebilirim. Ziyaretçi ve katılımcı profi li bu yıl daha yüksek. Bu da fuarın kendini geliştirdiğini gösteriyor. Özellikle müşteriler devamlılığı istiyorlar. Bizi burada 3 yıl ard arda gören müşterilerimiz yanımıza gelerek sohbet ediyorlar. Bir öncekinde görüşemediğimiz ziyaretçilerimiz bir sonraki fuar döneminde mutlaka fi rmamızı merak ederek geliyor ve fi rmamız hakkında bilgi ediniyorlar. Bu da fuarlarda sürekliliğin avantajı oluyor.Bu yıl fuarın daha iyi organize edildiğini de söyleyebiliriz. Özellikle uzak şehirlerden bu yıl daha fazla katılımcı ve ziyaretçi gelmişti. Ahmet Asansör’ün burada bir marka bilinirliği var. Bizim neler yaptığımızı biliyorlar. Bundan dolayı da son derece memnunuz.

Fuara hangi ürün grubunuz ile katıldınız? Fuarda fi rmanıza ve ürünlerinize karşı olan ilgi nasıldı?

 Rusya’ya biz paket asansör hizmeti sağlıyoruz. Ahmet Asansör her geçen gün bünyesine yeni ürünler katarak, üretim bandını ve teknolojisini geliştirerek büyüyor. Bunu, yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da müşterilerimize anlatmak ve kendileri ile paylaşmak istiyoruz. Çalışmalarımızdan ve hizmetlerimizden faydalanmalarını diliyoruz. Bizimle çalışan veya çalışmak isteyen fi rmalar da tabi yakaladığımız bu ivmeyi görüyor ve işbirliklerimiz artarak devam ediyor.

 Firma olarak Rusya asansör pazarı ile ilgili çalışmalarınız ve hedefl eriniz nelerdir?

Firma olarak hedefi miz, Rusya’daki etkinliğimizi ve pazar payımızı arttırmak. Rusya’ya paket asansör ihraç ediyoruz. Burada çalıştığımız fi rmalar var. Firma sayımızı ve ihraç ettiğimiz adetleri arttırmayı hedefl iyoruz. Rusya çok büyük bir pazar fakat çok da dikkatli olunması gereken bir pazar. Burada ürünü sadece eksiksiz ve düzgün göndermeniz yeterli olmuyor. Kendine has birtakım özellikleri olan bir pazar. Detayları ve ayrıntıları çok fazla. Bu nedenle her geçen gün kendimizi yetiştiriyoruz.

 Fuar geneli yaptığınız sohbetler ve edindiğiniz izlenimlerden yola çıkarak, Rusya asansör sektörü hakkında bize neler söyleyebilirsiniz?

 Rusya’da asansör sektörü belirli grupların elinde dönüyor. Buradaki işleyişin farkındayız. Burada bizim için önemli olan bu pazarda ne kadar ilerleyebileceğimiz. Bunun için sürekli çalışmalar yapıyoruz. Görüşmelerimiz ve pazar araştırmalarımız aralıksız devam ediyor. İnşallah her geçen gün daha iyi olur. Rusya pazarı güzel fakat zor bir pazar. Daha önce de dediğim gibi bizim alışkın olduğumuzdan daha farklı bir yapıda ticaret yapabiliyorsunuz.

Rusya asansör sektörü ile Türk asansör sektörünü karşılaştırmamız gerekirse gözünüze ne gibi farklılıklar çarpıyor?

 Burada eski Sovyet dönemini yaşadıkları için ve belirli fi rmalar pazarı domine ettikleri için dışarıdan ürün alma konusunda çok çekingen davranıyorlar. Dışarıdan ürün aldıklarında problem yaşamak istemiyorlar ve bu konuda çok hassaslar. Ayrıca hata da kabul etmiyorlar. Burada yaptığınız bir hata tamamen işlerinizin bozulmasına neden olabiliyor. Bu nedenle çok hassas bir yapıları var diyebiliriz.

Yaptığınız pazar araştırması kapsamında Rusya asansör sektörü ile çalışmak isteyen fi rmalarımıza neler tavsiye edersiniz?

 Şu anda Rusya’da yüzde 30 gibi bir devalüasyon oldu. Bu da gerek inşaat sektörüne gerekse de asansör sektörüne olumsuz yansıdı. Gördüğümüz kadarı ile birçok proje durmuş veya çok ağır ilerliyor. Bu da Rusya’daki asansör sektörünün yavaşlamasına ve pazarın daralmasına neden olmuş. Firmalar burada alım güçlerini az da olsa yitirmişler. Firmaların bu konuda dikkatli olmalarını tavsiye edebilirim.

 Firma olarak ihracat faaliyetleriniz ne yönde ilerliyor? İhracat hedefl erinizi ve çalışmalarınızı kısaca anlatabilir misiniz?

 Bizim yurtiçinde de yurtdışında da en büyük hedefi miz; devamlılığı olan, sürdürülebilir dostluklar kurarak ticaretimizi bu yönde ilerletmek. Son iki yılda yaptığımız yatırımlar ile önemli bir büyüme hedefi ni yakaladık. Ve bu gelişimimizi hem yurtiçinde hem de yurtdışında yapacağımız işbirlikleri ile arttırmak istiyoruz. Bu nedenle dünyanın birçok yerinde düzenlenen ihtisas fuarlarına katılarak pazar payımızı arttırmak istiyoruz. İhracat oranımız her geçen gün artarak devam ediyor. İhracat faaliyetlerimize ülke ve ürün bazında yenilerini eklemek istiyoruz. Şu anda 32 ülkeye ihracat yapıyoruz ve bu devamlılığı olan ülke sayımız. İhracat oranımız yüzde 40’larda. Ürünlerimizin arkasında gerek yurtiçinde gerekse de yurtdışında duruyor ve ihracat oranlarımızı arttırmayı hedefl iyoruz.