Multimedya / Haberler

ASANSÖR VİZYON DERGİSİ 2015 YILI KEMAL UYUMAZ İLE RÖPORTAJ

ASANSÖR VİZYON DERGİSİ 2015 YILI  KEMAL UYUMAZ İLE RÖPORTAJ

      Ahmet Asansör Satış Müdürü Kemal UYUMAZ "İyiye, Güzele Ulaşmada Bize Düşen Hiçbir Fedakarlıktan Kaçınmıyoruz" ( 14 MAYIS 2015 )  

     1998 yılında kurulan Ahmet Asansör, 100 kişilik kadrosu ile üretimin yanısıra yerli ve ithal hemen hemen tüm markaları bünyesinde bulundurarak, müşterilerine paket asansör hizmeti veriyor. Türkiye’de yıllardır sürdürdüğü kaliteli hizmet anlayışı ile asansör sektörünün önde gelen fi rmaları arasında yer alan Ahmet Asansör, yurtdışı faaliyetleriyle de dikkat çekiyor. Ahmet Asansör Satış Müdürü Kemal Uyumaz ile fi rma faaliyetleri üzerine sohbet ettik.

Kemal Bey, bünyenizde bulunan ve üretimini gerçekleştirdiğiniz ürünlerden bahseder misiniz?

Üretimlerimiz ağırlıklı olarak, kapı, kabin, ağırlık şasesi, makine şasesi, pano, revizyon setinden oluşuyor. Hizmetimiz ise en küçük kapasiteden en büyük kapasiteye kadar, çift hızlı, vvvf, dişlisiz ve hidrolik sistemli tüm asansör tiplerini kapsıyor. Üretimde ve bünyemizde bulunan markalar ile müşterilerimize çözüm sunuyoruz.

Üretim bandınız ve kapasiteniz ne kadar? Üretimini yaptığınız ürünlerin satış ve dağıtım ağını kısaca anlatabilir misiniz? Bu konudaki hedefl eriniz nelerdir?

Üretim kapasitemiz günden güne yükseliyor. Makine parkurumuza eklediğimiz makinalar ve sistemlerle, hem hızımızı hem de adetlerimizi sürekli arttırıyoruz.Satış ve pazarlamada, sürekli asansör sistemlerinin teknolojik seyrini yakından takip ederek gelişmelerden müşterimizi bilgilendiriyor ve en uygun çözümleri kendilerine sunuyoruz. Malzeme teminindeki hızımız, teknolojik çözüm noktasında yardımlaşmamız, müşterilerimize büyük avantajlar sağlamakta ve sadece kendi piyasalarına odaklanmalarına yardımcı olmaktadır. Sevkiyat bölümümüzde, müşterilerimize siparişlerinin en kısa sürede eksiksiz ve tam olarak ulaşmasını sağlıyoruz."

Ürünlerinizin teknik özellikleri ve bu vesileyle müşterilerinize sunduğunuz avantajlar nelerdir?

Ürettiğimiz ürünlerde kaliteli malzeme, kaliteli ürün mantığından yola çıkarak en iyisini üretmeye çalışıyoruz. Ürünlerimizin görselliğinde, her zaman müşteri taleplerine dikkat ederek, onların güzellik ve kalite anlayışına göre üretim yapabiliyoruz. İyiye, güzele ulaşmada bize düşen hiçbir fedakarlıktan kaçınmıyoruz. Teknik ekibimiz sürekli bu konu üzerinde çalışıyor. Gösterdiğimiz bu ayrıcalıkların müşterilerimizin piyasadaki rekabetlerinde kendilerine yardımcı olacağına, bize de dolaylı olarak yansıyacağına inanıyoruz.

İhracat faaliyetlerinizden bahseder misiniz? Kaç ülkeye ve ne kadar ihracat yapıyorsunuz? Bu konudaki hedefl erinizi öğrenebilir miyiz?

İhracatımız üretim bazında yüzde 30, genel satış bazında ise yüzde 20 civarlarında seyrediyor. Bu oranlarımız her geçen gün artarak devam ediyor. Satış anlayışımız kısa süreli bir ticaretten ziyade, uzun yıllara dayanan bir ticaret anlayışına dayalı olduğu için, ihracatımızı sağlam ve emin adımlarla gerçekleştirmeyi tercih ediyoruz. İhracatımız ülke yapılarına göre değişim gösteriyor. Kimi ülkelerde bayii eliyle satış gerçekleştirirken, kimi ülkelerde de direk montaj fi rmalarına satış yapabiliyoruz. Her yıl yeni ülkeleri portföyümüze eklemek bizi fazlasıyla mutlu ediyor.

Son dönemde sıkça dile getirilen İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda fi rmanızın attığı adımları bizimle paylaşabilir misiniz?

Fabrikamızın her alanında çalışanlarımız için, sağlık ve güvenlik tedbirlerinin güvenirliliği ile yeterliliğinin ölçülmesinin yanı sıra, varsa aksayan hususların tespit edilmesi amacıyla periyodik olarak kontrol, ölçüm ve bakımlarını yaptırıyoruz. Olumsuz herhangi bir olay yaşamamak için elimizden geleni fazlasıyla yapmaya çalışıyoruz. İş sağlığı ve güvenliğinin önemini biliyor ve bu konularda sürekli eğitimler alıyoruz.

Avrupa veya dünya geneli ile kıyaslamak gerekirse, ülkemizde asansör sektörünün genel görünümü sizce nasıl?

Türk asansör sektörü üretim bazında gün geçtikçe eksiklerini tamamlıyor ve bu sayede dünya pazarında varlığını her gecen gün daha fazla hissettiriyor. Türk ürünleri ile kalite kavramları her geçen gün yan yana daha sık telaffuz edilirken, belleklerde yer ediniyor. Bu da sektör açısından umut verici gelişmelere kucak açıyor. Avrupa’nın içerisinde bulunduğu ekonomik sıkıntıda yaşanan bu gelişmeler elimizi daha da güçlendiriyor.

Sektörümüzde yaşana sorunlar sizce neler ve bu sorunlara çözüm önerileriniz nelerdir?

Sektör olarak alt yapı yatırımlarını hızlandırmak zorundayız. Özellikle insana yatırımı daha da geliştirip kurumsal anlamda fi rmalarımızı geleceğe hazırlamalıyız. Yenilikleri sürekli takip ederek zinde ve aktif markalar oluşturmalıyız.

 Eklemek istedikleriniz…

 Bu fırsatı verdiğiniz için teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dileriz.